divendres, 7 de març del 2014

Benvolguts veïns;


No se si sabeu perquè no se’n ha fet publicitat, que en el paratge del bosc de la Platja d’ Espolla hi ha un jaciment arqueològic. Es tracta d’un jaciment a cel obert, un camp de conreu, anomenat “Pedra Foradada”; un jaciment coetani a les coves de Serinyà, només que sense coves.

Doncs bé, a finals de l’estiu passat, dos arqueòlegs de l’Agrupació Arqueològica de Girona ens varen demanar permís per unes “cates” i excavar en la zona del bosc, en la zona que havia sofert menys transformació, vaja. Un cop aconseguits tots els permisos; recordeu que l’ indret esta inclòs dins d’una Zona PEIN, han començat les feines fa tres dies.

Avui, fa menys d’un parell d’hores, m’han trucat per parlar amb mi. He suposat que es tractaria de concretar alguna hora més d’excavadora perquè, dins de les poques possibilitats que tenim, l’ajuntament hi col•labora, però no, no m’han demanat res, només ens han donat les gràcies per l’ajut i el tracta que han rebut; però la cara els delatava. Feien una rialla d’orella a orella i m’han ensenyat un no se que, unes pedretes minúscules que davant de la meva cara indiferent s’han afanyat a dir-me: “alcalde això és un indici, no trigarem a trobar eines; d’aquest tipus de pedres aquí no n’hi ha, algú els hi ha hagut de portar. D’aquest jaciment se’n tornarà a parlar”.

Jo que soc un ignorant en aquest tema i en molts altres, per altre banda; és ben curiós com amb quatre minses pedretes m’han encomanat el seu entusiasme. Tant de bo tinguin raó i siguin veritat els seus auguris.

De moment aquests nois ens oferiran una xerrada/conferència oberta a tothom i una altre a l’escola; si la direcció ho creu oportú.

Estarem espectants.

Salut

Joan Estarriola